Problem z hamulcami - prośba o pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bodzio1806
    Classic
    • 2010
    • 8

    Problem z hamulcami - prośba o pomoc

    Szkoda że mnie nie było nie mogłem
    a to jest jeden z powodów mojej nieobecności


    uuuu i rozgoniłem towarzycho :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
  • filipus
    Classic
    • 2009
    • 26

    #2
    Problem z hamulcami - prośba o pomoc

    Witam!
    Mam duzy problem z hamulcami, tzn. w przeciagu 4 miesiecy wymienilem 3 komplety przednich hamulcow, (bo wykrzywiaja mi sie tarcze),uzylem tarcze 3 roznych firm, najpierw TRW, pozniej ATE a teraz mam zimmermann( przy ostatniej wymianie hamolcow wymienilem tarzce i klocki na przodzie i tyle oraz przednie piasty z lozyskami). Niestety teraz zaczynam czuc delikatne plywanie hamulca- tak jak to bylo wczesniej, a z mojego doswiadczenia wynika, ze za pare km doprowadzi do wykrzywienia tarcz.

    Bylem juz u 3 mechanikow i kazy mi mowi to samo- wymien tarcze, wymien piasty, no wiec jak juz wszystko wymienilem co mozna bylo, a problem znowu zaczyna sie pojawiac co dalej???

    Prosba o pomoc.
    Pozdrawiam
    Filipus

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      #3
      Wymień zaciski i będzie po krzyku

      A potem wciśnij "POMÓGŁ" pod postem...


      Zaciski nierównomiernie ściskają tarczę, z jednej strony bardziej się nagrzewa i jest dociskana, a z drugiej mniej...
      I się "wichruje".
      Normalna sprawa w zaciskach które mają parę lat, że nie za bardzo chcą chodzić- jak to mawiają fachowcy - zapiekają się.

      Niestety tarcze+klocki musisz też nowe założyć.

      Komentarz

      • filipus
        Classic
        • 2009
        • 26

        #4
        Rozmawialem dzisiaj z kolejnymi mechanikami, i szczeki to raczej odpadaja, co do zapiekania sie to jezeli juz to cylinderki moga sie zapiekac- ale byly sprawdzane i jest OK, temat dalej nie rozwiazany, zaden z mechanikow nie chce go nawet brac na warsztat na rozwiazanie problemu.

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #5
          Zamieszczone przez filipus
          Rozmawialem dzisiaj z kolejnymi mechanikami, i szczeki to raczej odpadaja, co do zapiekania sie to jezeli juz to cylinderki moga sie zapiekac- ale byly sprawdzane i jest OK, temat dalej nie rozwiazany, zaden z mechanikow nie chce go nawet brac na warsztat na rozwiazanie problemu.
          Szczęki raczej odpadają...?? No pewnie, że odpadają bo Tobie krzywi tarcze a nie bębny

          Cylinderki były sprawdzane i są ok?? No to dlaczego krzywi już trzeci komplet tarcz??

          Wiesz dlaczego mechanik nie chce się brać??? Bo mu się kur...wa robić nie chce. Wymienić tarczę to 15 minut roboty na stronę, i bez babrania większego uczeń to zrobi. A wymienić cały zacisk to już duuuużo większy problem za minimalnie większe pieniądze. Dwie osoby zaangażowane na minimum dwie godziny.
          A to się nie odkręci wężyk, albo urwie, układ się zapowietrzy(ABS ), a to pedał będzie mięęki, a to coś będzie ciekło i znowu robota....
          Efekt niepewny i klient po wymianie będzie mu może dalej dupę zawracał.
          A tak Ci mówi "zaciski dobre" na odczep się... Teoretycznie są dobre, bo cofnęły się do założenia nowych, ale nie wiadomo czy po zdjeciu nogi z hamulca się cofają na tyle aby nie ocierały o tarcze.
          Czyli chce Ci powiedzieć "no panie, ja już wszystko zrobiłem a i tak jest źle, więc zmień pa wóz"

          Komentarz

          • b-bar01
            Elegance
            • 2007
            • 985
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez filipus
            przeciagu 4 miesiecy wymienilem 3 komplety przednich hamulcow, (bo wykrzywiaja mi sie tarcze)
            przyczyn może być kilka:
            1. sprawdź czy klocki masz równo starte na zcisku,
            jeśli nie to:
            odkręć prowadnice (ampul Φ7) i zobacz w jakim są stanie, mają się świecić jak .....
            przy skręcaniu je nasmaruj.
            przy okazji sprawdź tłoczki, maja się wciskać z małym oporem, za pomocą 2 trzonków od młotka, jak chodzą ciężko to spróbuj rozruszać:
            zdejmij gumowe osłony, sprawdź stan, maja się swiecić jak .......
            2. sprawdź tylne hamulce j.w., przewaznie jest tak że tylnie slabo hamują i cały moment idzie na przód, wtedy sie przegrzewaja tarcze i gną.
            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Bebnow to Ty nie masz w aucie jak masz silnik AHF

              Zacisk moze i tloczek ma dobry, ale nie koniecznie jest ok z prowadnikiem zacisku.


              Moze trzeba styl jazdy zmienic na mniej agresywny :diabelski_usmiech

              Za ta kase co juz wylozyles i nic to nie dalo, juz dawno wlozylbym na przod hamulce minimum 288mm bo pasuja felgi 15" lub 312mm jak masz 16" lato/zima i zapomnial i problemie pogietych tarcz, bo ciagle narzekania sa tylko wlasnie na te male hamulce.


              Ja swoje zaciski ktore kupilem w uzywce, rozlozylem, wyczyscicilem, przetarlem minimalnie drobnym papierem sciernym tloczek, wymienilem uszczelnienia i hamuje to raczej do dzis bez problemow, nowy nabywca nie zglaszal problemow.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • mozgi
                L&K
                • 2009
                • 1128
                • Octavia I (1U2)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                #8
                Zamieszczone przez filipus
                Bylem juz u 3 mechanikow i kazy mi mowi to samo- wymien tarcze, wymien piasty, no wiec jak juz wszystko wymienilem co mozna bylo, a problem znowu zaczyna sie pojawiac co dalej???
                Zamieszczone przez filipus
                Rozmawialem dzisiaj z kolejnymi mechanikami, i szczeki to raczej odpadaja, co do zapiekania sie to jezeli juz to cylinderki moga sie zapiekac- ale byly sprawdzane i jest OK, temat dalej nie rozwiazany, zaden z mechanikow nie chce go nawet brac na warsztat na rozwiazanie problemu.
                zawsze możesz podjechać tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=24912&start=0 ,daleko nie masz :wink:
                ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                Komentarz

                • filipus
                  Classic
                  • 2009
                  • 26

                  #9
                  Zamieszczone przez mozgi
                  zawsze możesz podjechać tutaj http://forum.octaviaclub....t=24912&start=0 ,daleko nie masz
                  Bylem, diagnoza byla od razu TAKA: aaaaaa na 100% piasty pokrzywione, no wiec wymienilem i piasty, lozyska, taarcze + klocki (przod i tyl) i DUPA.

                  No ale dzisiaj moje obserwacje prowadza do ukladu hydraulicznego hamowania, wydaje mi sie ze na postoju z wylaczonym silnikiem pedal hamulca jest zbyt miekki, a jak zapalam- idzie delikantie w dol, a w skodzie fabii pedal leci 2-krotnie wiecej do dolu, dzisiaj sie wybieram na SPOT, i moze zobacze u kolegow jak wyglada pedal hamulca na postoju, moze ktos bedzie mial VAGa, no i moze znajdzie sie chetny na przejazdzke i moze cos ktos wydedukuje.

                  Pozdrawiam
                  Filipus

                  [ Dodano: Sob 24 Lip, 10 22:09 ]
                  Nadal walcze z problemem, mam nadzieje ze jestem coraz blizej, na 90% jest to problem z prawym zaciskiem hamulca, jezeli ktos ma na sprzetdaz takowy chetnie kupie.
                  Pozdrawiam
                  Filipus

                  Komentarz

                  Pracuję...